Debatt

Nokia leker ikke butikk

Nokias nye versjon av nettbutikken Ovi Store er mer enn en kopi av Apples braksuksess App Store. Nokia tar konseptet et steg videre når applikasjonsbutikken også skal selge innhold og dertil integreres med lokalisering og personalisering: en smartbutikk, som lærer av sine kunder, og kundens sosiale kontekst, skriver redaktør Bjørn Veseth i denne kommentaren fra World Mobile Congress.

BARCELONA: Nokia har forlengst innsett at salget av mobiltelefoner vil falle i 2009, som en fortsettelse av et omsetningsfall som begynte i fjerde kvartal 2008. Desto viktigere blir inntekter fra nye tjenester, og viktigst av dem blir Ovi Store. Døren Ovi (“dør” på finsk) ble først litt tafatt lansert i 2007 som en enkel og litt kjedelig portal for nedlasting av innhold og tjenester, men får nå en sentral posisjon i Nokias fremtidstrategi, som tar sikte på å levere en rekke innhol

Forsiden akkurat nå

Til toppen