Slik fordeler TV-tittingen seg på de forskjellige aldersgruppen. Den grønne linjen representerer den yngste aldersgruppen, mens den blå representerer de eldste. Den lysegrønne linjen viser snittet for TV-publikum som helhet. (Bilde: Ericsson)

Nesten halvparten ønsker grenseløse datapakker

Unge mennesker ser stadig mer TV på mobilen, men det er ikke Netflix og HBO som er vinnerne i kampen om oppmerksomheten.

Unge mennesker ser fire timer mer videoinnhold på mobilen enn i 2012. Det gjør at den totale tiden brukt på TV-konsum øker, mens tiden brukt på lineære TV-sendinger faller. For unge mennesker på farten, brukes mobilen i stor grad til å strømme innhold etter eget forgodtbefinnende, viser Ericsson Consumer Labs' store TV- og videoundersøkelse. Et overraskende funn er muligens at det ikke er strømmetjenester som Netflix og HBO som tar opp det meste av strømmetiden. Disse er også i

Forsiden akkurat nå

Til toppen