(Bilde: Elkjøp)

Navnebytte ga rekordsalg

Omsetningen økte med 25 prosent etter at Express byttet navn til Elkjøp Phonehouse.

Etter at de 22 Express-butikkene i Norge endret profil og ble til rene mobilbutikker, økte de omsetningen med 25 prosent.

Den samme utviklingen har selskapet hatt i Sverige, der de overtok 100 eksisterende Phonehouse-butikker, og omprofilerte dem til Elgiganten Phonehouse. 

Vekst i et ellers rolig marked

Jaan Ivar Semlitsch er konsernsjef for Elkjøp Nordic. Han er svært godt fornøyd med utviklingen i Elkjøp Phonehouse.
Jaan Ivar Semlitsch er konsernsjef for Elkjøp Nordic. Han er svært godt fornøyd med utviklingen i Elkjøp Phonehouse.

– Hvor vi har tatt kundene fra har jeg ikke analysert så veldig i detalj. Men jeg tror kundene ønsker å ha flere operatører å velge blant, sier Jaan Ivar Semlitsch, konsernsjef i Elkjøp Nordic.

Forsiden akkurat nå

Til toppen