Debatt

Medieslakt for teleoperatører

Det er ikke kundevekst, strategiske allianser og nye kontrakter som dominerer medienes omtale av teleoperatører. Det er konflikter, dårlig kundeservice og nedetid. Teleoperatørene har et stort problem. Negativ omtale og negativt omdømme hos sine kunder. Det er delvis selvforskylt, mener Arne Joramo.

Norsk samfunnsbarometer har undersøkt medieomtalen av teleoperatører. Det er Telenors konflikt med Alfagruppen, NetComs nedetid og NextGenTels dårlige kundeservice som dominerer medieomtalen. I april fikk NetCom 337 dårlige omtaler da nettet deres var nede. Etannet funn Norsk Samfunnsbarometer har gjort er at Telenor Mobil får 5 ganger så mye medieomtale som NetCom. Et annet funn er at Vollvik-effekten er over for Chess. De er nå mye mindre synlig i media enn da Vollvik profilerte sels

Forsiden akkurat nå

Til toppen