Debatt

Kunde- eller leverandørlojalitet?

Kundelojalitet er et tema i alle industrier, og kanskje spesielt for telekomindustrien i disse tider hvor tilbudene florerer og telekomaktører fallbyr hverandre for å skaffe nye kunder. Ja, nettopp nye kunder – men hva med de eksisterende kundene? Hvordan tar telekom aktørene vare på mulighetene og forretningspotensialet som ligger i de trofaste mangeårige kundeforholdene, spør Astri Notø Larsen i Teleplan?

Min venninne har i mange år vært trofast kunde hos en av de største telekomoperatørene her i landet, med fasttelefon, internett og mobil-abonnement for både seg og sine nå 3 voksne og veltalende sønner. Nå har hun bruk for en ny og oppgradert PC. Dahun så tilbudet fra ”sin” telekomleverandør om PC, modem og mobilabonnement til redusert pris ved tegning av bindingstid, ble hun henrykt – nettopp hva hun trengte. Men da hun henvendte seg i butikken, kunne de fortelle at dette til

Forsiden akkurat nå

Til toppen