Debatt

Kampen om "den fjerde skjerm"

Mens veksten i mobile innholdstjenester flater ut melder også mobilprodusentene seg på som leverandører av innhold til mobilbrukerne. Kampen om det Nokia kaller "den fjerde skjerm" blir hardere enn noen av de tre foregående. Og dessuten vil teleregulatørene ha et ord med i laget, skriver nyhetsredaktør Bjørn Veseth i denne kommentaren.

Det blir stadig mer klart at Nokias innholds- og tjenesteportal Ovi blir helt sentral i mobilprodusentens stragegi i kampen om "den fjerde skjerm". (De tre første var filmlerretet, TV-skjermen og PC-skjermen. Og i så måte må man konstatere at kampene om de tre første ikek er over ennå.) - Ikke noe valg Nokias satsing på innholdstjenester skjer nå i konkurranse med tilsvarende satsing fra deres viktigste kunder, mobiloperatørene. - Når det skjer en revolusjon blir spillereglene skreve

Forsiden akkurat nå

Til toppen