Debatt

Hvem skal betale?

Redusert investeringstakt neste år. Nå må innholdsprodusentene være med og betale for den formidable trafikkøkningen. Det var Stig Herbern i Bredbåndsalliansens budskap på Nortib-konferansen denne uken. Spørsmålet er bare om medieselskapene har ryggrad til det i disse krisetider, skriver sjefredaktør Arne Joramo.

– De siste par års historie viser at selv om vi putter inn 8,7 milliarder kroner i nettene og gir mer båndbredde til kundene, går omsetningen per kunde ikke opp. Hvem skal være med og betale denne regninga? Spør Herbern som ikke har registrert noen gode svar noested på spørsmålet om det er mulig å få hver enkelt bredbåndsbruker til å legge igjen mer penger. Mediehusene presset Grunnen til at vi tror at det ikke blir mer å hente fra innholdsprodusentene generelt i 2009 er enkel. I

Forsiden akkurat nå

Til toppen