Forbrukerombud Gry Nergård vil se ekstra nøye på hva leverandørene åpner for av vilkårsendringer, slik at kundene ikke binder seg til noe de tror er gratis, for at prisene så går opp. (Bilde: Niklas Plikk/Mediehuset Tek)

Frykter at Get låser kundene inne i skyen

Konkurrent mener epost og nettsky gjør det enda tyngre for bredbåndskunder å flytte på seg.

For bare få dager siden kunngjorde Get at selskapet lanserer en gratis ubegrenset nettsky-løsning for sine bredbåndskunder. Selskapet har også annonsert at de vil inn i mobilmarkedet.

Konkurrenten Lynet Internett, som allerede er kritisk til at Get og Canal digital tvinger kundene til å kjøpe TV-pakker for å få bredbånd, mener produkter som epost og nettsky bare bidrar til å låse bredbåndskundene enda tettere til leverandøren.

Forretningsutvikler Ole Pedersen i Lynet Internett mener nettskyproduktet bare er en videreføring av koblingssalget.

Forsiden akkurat nå

Til toppen