Debatt
Vegard Haugen er journalist i Inside Telecom.

Er dette mobilreklamen vi faktisk ønsker?

Norske Mercury Mobile lanserer en ny reklametjeneste for mobil i 2012, og kanskje kan dette være den fortrukne løsningen både for kunde, operatør og annonsør.

Så langt har vi vært relativt skånet mot reklame på mobilen, men de fleste i bransjen virker enige om at annonsørene ikke er i nærheten av å utfylle potensialet til denne plattformen.

Mercury Mobile vil til neste år lansere en ny annonseringsplattform for mobil som de kaller Me-mobi, en tjeneste selskapet håper vil ta mobilreklame inn i varmen hos forbrukerne. I tillegg skal den norske tjenesten være attraktiv for både mobiloperatører og annonsører.

- Vi er et lite, innovativt selskap. Det vi konsentrerer oss mest om er å ta brukeren på alvor. Vi vil ikke forstyrre folk, ikke irritere. Noen få annonser om dagen er passe. Via geolokasjon kan brukerne også få flere annonser når det passer dem, i det området man befinner seg, for eksempel når man er på shopping, sier direktør Øyvind Lundgreen i Mercury Mobile til Inside Telecom.

Forsiden akkurat nå

Til toppen