Debatt
Arne Søiland har arbeidet i Post- og teletilsynet, som IT- og telejournalist i Computerworld og som PR-rådgiver for flere større IT- og teleselskaper. Han er i dag ansatt som kommunikasjonsrådgiver i Norges vassdrag- og energidirektorat (NVE).

En pedagogisk utfordring

Det blir krevende å overbevise kundene om at målet med operatørenes applikasjonsbutikk WAC er å tilby gode applikasjoner, ikke å generere inntekter til operatørene.

Teleoperatørene har dårlig omdømme. Det er det mange gode grunner til. En av grunnene er at de ofte er mer opptatt av å sikre egen inntektsstrøm, enn av kundenes beste. Ikke misforstå. Operatørene skal selvsagt tjene penger. Skulle bare mangle. Men det tar seg dårlig ut for enhver leverandør av utstyr eller tjenester hvis kundene får inntrykk av at produktene nærmest er et nødvendig onde for å tjene penger. Kunsten er å få kundene til å tro at alt selskapet foretar seg er til ku

Forsiden akkurat nå

Til toppen