En nyttig portal?

I 2001 erklærte Ingvild Myhre (den gang leder i Telenor Mobil) at Djuice.no skulle bli hele Norges mobile internettportal. Ett år, et stort båtrace og 400 mill kr senere skrev Dagens Næringsliv at Djuice.no var en Telenors største merkevarefiaskoer. I følge svenske medier brukte Telia rundt årtusenskiftet ca 2 milliarder kroner på sin portalsatsing med det finurlige navnet ”Speedy Tomato”. Nå er det ikke så mye som en ketsjup-flekk igjen, skriver Asgeir Myhre, Teleplan.

Morten Hjerdes gode kommentar ”Brukeropplevelse og mobil” (Inside Telecom.no 15. april), inspirerte meg til å skrive mer om portaler. Morten skrev bl.a: ”Besøk i hvilken som helst av operatørenes mobilportaler for kjøp av f. eks musikk eller spill er en trist og deprimerende opplevelse.” Wikipedia definerer ”portal” innenfor dataterminologi slik: En nettside på internett som fungerer som en inngang til en rekke andre ressurser og sider innen et visst emneområde eller rettet m

Forsiden akkurat nå

Til toppen