Konkurrent reagerer:

Vegard Aandal-Nilsen i Konkurransetilsynet sier tilsynet har anledning til å se nærmere på handelen, selv om den ikke overskrider verdiene som utløser meldeplikt.

– Dippers kjøp styrker duopolet

Konkurransetilsynet kan komme til å se nærmere på Dippers oppkjøp av 15.000 Hello-kunder. Telenor mener det er unødvendig.

Daglig leder Lars Ryen Mill i mobilselskapet Chili mobil, som i privatmarkedet konkurrerer med Hello om å være landets billigste tilbyder, reagerer med undring på nyheten om at Telenor-selskapet Dipper kjøper 15.000 bedriftskunder fra Hello.

– Dette strider mot signalene fra både Konkurransetilsynet og Nasjonal kommunikasjonsmyndighet, sier Mill til Inside Telecom.

Chili mobil konkurrerer ikke i bedriftsmarkedet, men administrerende direktør Lars Ryen Mill finner det likevel merkelig at Telenor skal få kjøpe bedriftskunder.
Chili mobil konkurrerer ikke i bedriftsmarkedet, men administrerende direktør Lars Ryen Mill finner det likevel merkelig at Telenor skal få kjøpe bedriftskunder. Bilde: Chilimobil

Han viser til at Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) for kort siden besluttet å videreføre reguleringen av Telenor i mobilmarkedet. I regulatorisk sjargong omtales dette markedet som marked 15.

Forsiden akkurat nå

Til toppen