Debatt Liten skrift i reklame:

Forbrukerombud Gry Nergård vil ha alle mobiltilbydere på linje når det gjelder markedsføring av hastigheter og håper å slippe å svinge pisken for å få trollene ut i solen. (Bilde: CF-Wesenberg/Kolonihaven.no)

Få trollene ut i solen

Mitt inntrykk er at mobiloperatørene er innstilt på å gi god informasjon om hastighet. Forhåpentligvis trenger jeg ikke å svinge pisken for at de skal bringe trollene ut i solen, skriver forbrukerombud Gry Nergård.

I anledning mitt tilsyn med mobiloperatørenes markedsføring av hastighet ga Håvard Fossen i Inside Telecom den 23. april noen betraktninger om hvordan han ser på kravene som stilles etter markedsføringsloven. Jeg er glad for at Fossen vier oppmerksomhet til to viktige forbrukerproblemer, nemlig for dårlig informasjon om dekning og hastighet på internett, og for liten skrift i reklamer. Når det gjelder det sistnevnte synes Fossen at jeg begynner å bli litt vel ivrig. Uten at dette skal

Forsiden akkurat nå

Til toppen