Banzai-sjef Pål Eivind Vegard er fortørnet over måten selskapet tvinges ut av mobilmarkedet på. Han mener Banzai har blitt dårlig behandlet av Telia, og at Nasjonal kommunikasjonsmyndighet gjør feil som rammer hele videresalgsmarkedet.

Bye-bye, Banzai

Banzai legger ned driften og selger alle kundene til Talkmore. Daglig leder Pål E. Vegard fyrer av mot Telia, som han gir skylden for selskapets sorti.

Banzai var mobilselskapet som skulle erobre kongeriket med digre datapakker til overkommelige priser. Pakkene skulle være så billige at de kunne konkurrere selv mot det faste bredbåndet.

– Folk er møkk lei mobilregninger som ligger skyhøyt over lokkeprisen på «alt inkludert-pakker». Særlig bidrar overforbruk av mobildata til sjokkregninger, sa daglig leder Pål E. Vegard i Banzai da selskapet lanserte sine abonnementer i november 2014.

I dag, drøye halvannet år senere, er det kroken på døra. Kundene er solgt til Talkmore, som overfører dem til sitt nett innen utgangen av september.

Forsiden akkurat nå

Til toppen