(Bilde: Forbrukerombudet)

Bare Telenor unngår refs

Bare den aller største operatøren går klar av kritikken fra Forbrukerombudet. Netcom-reklame får stryk.

Forbrukerombudet har gjort et tilsyn blant landets 19 mobiltilbydere, og konkludert med at selv om mye er blitt bedre, loves det fortsatt for mye i markedsføringen av hastigheten på mobil dataoverføring.

Forbrukerombudet mener mobiloperatørene fortsatt informerer for dårlig om hvilken hastighet forbrukerne reelt kan forvente å få på mobilabonnementet sitt.

– Satt på spissen opplever vi at markedsføringen av hastighet går i 4G-fart mens viljen til å gi forbrukerne dekkende informasjon fortsatt går i sirupsfart. Mobiltilbyderne skal nå være godt kjent med hvilke opplysninger forbrukerne har krav på å få. Nå må de få opp farten, og gi dem nettopp det, sier forbrukerombud Gry Nergård i en pressemelding.

Forsiden akkurat nå

Til toppen