Omdømmeundersøkelsen Reptrak 2014 konkurrerer med Norsk kundebarometer om å levere den norske forbrukerens syn på selskapene.

Bare sorgen fra bredbåndsleverandørene

Bredbåndsbransjen blamerer seg i siste utgave av Norsk kundebarometer. Best i bransjen er Altibox – på en 92. plass. Mobilselskapene gjør det bedre.

Det er vårslipp i omdømmebransjen, og Norsk kundebarometer har offentliggjort hvordan norske forbrukere vurderer selskaper i en lang rekke bransjer.

For bredbåndsleverandørenes del er det sørgelig lesning. For på listen, som totalt rangerer 180 selskaper, plasserer de seg slik:

  • 92. plass – Altibox.
  • 128. plass – Telenor.
  • 147. plass – Get.
  • 170. plass – Nextgentel.
  • 175. plass - Canal digital kabel.

Vanskelig bransje

Informasjonssjef Catharine Kokkim i Canal digital sier bredbåndsbransjen er utsatt på grunn av sin kompleksitet.
Informasjonssjef Catharine Kokkim i Canal digital sier bredbåndsbransjen er utsatt på grunn av sin kompleksitet.Foto: Telenor

Informasjonssjef Catharina Kokkim i Canal digital sier selskapet ikke er fornøyd med å komme så dårlig ut på oversikten.

Forsiden akkurat nå

Til toppen