Bakkenettet redder TV2

Det digitale bakkenettet er en betingelse for reelt betalings-TV, som igjen er eneste mulighet for reklamefinansierte TV-kanaler til å kompensere for bortfallet av reklameinntekter når bredbåndet og annen ny teknologi frigjør TV-seerne fra kanalenes sendeskjema, sier TV2-sjef Kåre Valebrokk.

- Folk vil ikke i all framtid la Kåre Valebrokk og John Bernander designe TV-kvelden for dem. I dag er det i all hovedsak slik. Andre kanaler har bare 12 prosent nå, men de vokser som kuler. Spørsmålet er hvor lenge vi kan leve av annonser? Når sprekker det?Dette var perspektivet Kåre Valebrokk trakk opp på Umoe IKTs todagers seminar denne uken. - At dette vil skje er det ingen som helst tvil om. I TV2-gruppen er 75 prosent av inntektene annonser på TV. Vi er stolt over å ha oppnådd

Forsiden akkurat nå

Til toppen