Asia og Ukraina drar Telenor-veksten

Mesteparten av Telenors vekst kommer nå fra Asia og Ukraina. Kyivstar hadde et ”outstanding” kvartal, sier konsernsjef Jon Fredrik Baksaas, og kundeveksten spesielt i Pakistan og Bangladesh er fremdeles sterk. Men sterk prisøkning på matvarer og energi bekymrer.

Kundeveksten i Kyivstar er ikke lenger så sterk (83 000 i kvartalet) i et marked som snart er mettet, men det er nok til å holde en markedsandel på 43 prosent i Ukraina, med 23,7 millioner abonnementer totalt. 60 prosent margin ARPU (gjennomsnittlig inntekt pr kunde) økte med 18 prosent i lokal valuta, men ARPU er flat (42 NOK/mnd) når den regnes om til en sterk norsk krone. EBITDA-marginen økte med 29 prosent til imponerende 60,3 prosent og driftsresultatet er bedret fra 1235 til 14

Forsiden akkurat nå

Til toppen