- Dette er den beste måten å sikre lokale arbeidsplasser på, sier Hans Larsen i Signal bredbånd. Han vil beholde Rananetts kontor på Mo slik at de fem ansatte ikke behøver å frykte for jobbene sine.

Ambisjoner i nord

Hans Larsen i Signal Bredbånd har ambisjoner. Ikke bare skal han erobre titusenvis av nye kunder over store deler av Nord-Norge. Han vil også doble omsetningen i løpet av de kommende fem årene. Og han vil gjerne også starte med å produsere innhold for hele landet i Bodø.

– Vi hadde 71 millioner i omsetning i fjor og sikter mot 140 millioner om fem år.  Det som kanskje skiller oss fra andre bredbåndsalternativ er at vi har så stor andel som 70 prosent av omsetningen fra bedriftsmarkedet samtidig som vi nå arbeider målrettet for å utbre våre tjenester i privatmarkedet, sier den ambisiøse lederen for Signal as, Hans Larsen.

Endret strategi

– Det vakte en viss oppsikt da dere ble Lyse-partner og begynte å selge Altibox-produktet. Hvorfor valgte dere Altibox-konseptet?

– Som kjent har vi fra første oppstart hatt kompetent leverandør. Etter strategi revideringen i 2007 - besluttet vi å ta selskapet opp til neste nivå - basert på tilbakemeldinger fra våre kunder og egne analyser. I den anledningen ble flere dyktige og kompetente aktører evaluert, hvor loddet til slutt falt ned på Altibox-konseptet. De ble valgt fordi vi oppfattet at de kunne tilby oss det vi søkte. I tillegg har vi bygget oss opp rundt de samme teknologiske løsninger.

Forsiden akkurat nå

Til toppen