250.000 berørt av mobilkrøll

Cirka en kvart million kunder av One Call, Network Norway og Mycall fikk problemer da en rutinejobb gikk skeis natt til tirsdag.

Natt til tirsdag 18. mars gjennomførte Tele2 en rutinemessig endring i nettet. Men det som skulle være en enkel og forutsigbar jobb, fikk store konsekvenser noen timer senere.

Ifølge teknisk direktør Geir Løvnes, har selskapet så langt ikke funnet den bakenforliggende årsaken til problemene.

Teknisk direktør Geir Løvnes hadde tirsdag hendene fulle med problemene som fulgte da en rutinemessig jobb gikk skeis.
Teknisk direktør Geir Løvnes hadde tirsdag hendene fulle med problemene som fulgte da en rutinemessig jobb gikk skeis.Foto: Håvard Fossen, Insidetelecom.no

– Vi skulle flytte tre «controllere» fra en svitsj til en annen. Dette skal være en grei oppgave, men da jobben var gjort oppdaget vi en feilsituasjon i nettet, forklarer han til Inside Telecom.

Forsiden akkurat nå

Til toppen